reklama

Koľko málo stačí (Recept na fajn deň)

Preletel som pohľadom po vozidle a pristihol som ju, ako ma pozoruje. Nahodil som pohľad, ktorý mal hovoriť niečo ako : "by ma zaujímalo, prečo ma sledujete" ... A ona vtedy, keď sme na seba na ten okamih pozerali urobila niečo, čo som nečakal a doslova ma to v tento slnečno-sivý deň "prefackalo" - USMIALA SA. Jeden jediný obyčajný úsmev, od srdca. Nič viac. Nemohol som sa ubrániť úsmevu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: funpop.com, catherineintan.blogspot.com)

Och, cestovanie ráno k lekárovi v preplnenom trolejbuse nie je najlepším začiatkom dňa. V čase po ôsmej hromadu študentov na linke číslo 8 nahrádza hromada dôchodcov. Senilní dedkovia, babky, všetci kašlú, kýchajú, hromžia, nadávajú (poväčšine na lekárov, mladých, rodinu, politiku a že sa im neušlo akciové maslo v nejakom obchodnom reťazci) a snažia sa dostať do čo najbližšieho zdravotného zariadenia (Nemyslite si, že nemám v láske a úcte starších ... len pekne čítajte ďalej !).

Preto som v tom troleji ráno stál, snažil sa dýchať čo najmenej, počúval chtiac-nechtiac cudzie "zábavné" rozhovory a mal som nič moc náladu, veď kto rád chodí k lekárovi ?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na najbližšej zastávke (samozrejme pri nejakej poliklinike) väčšia časť osadenstva vystúpila a uvoľnili sa sedadlá. Usadil som sa vedľa muža, ktorý mal v ruke noviny a ustavične potichu nadával. Keď som sa spýtal či tam je voľné, nepovedal nie, ale - ten pohľad by som vám prial vidieť. Alebo vlastne radšej ani nie. Opatrne som si sadol s pocitom, že v tento slnečný deň sa všetká ľudská dobrá nálada vytratila a všetci do jedného budeme radšej hromžiť a nadávať ...

Zamyslený som si nevšimol starenku, ktorá si sadla presne oproti mne. Obyčajná starenka, striebristo - sivé vlasy, veľká sukňa a farebný kabát a veľké modré oči. Úplne obyčajná, ale zároveň ako z rozprávky. Čarovná starenka, ale kto by v taký deň sa zamýšľal nad čarovnosťou vecí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preletel som pohľadom po vozidle a pristihol som ju, ako ma pozoruje. Nahodil som pohľad, ktorý mal hovoriť niečo ako : "by ma zaujímalo, prečo ma sledujete" ... A ona vtedy, keď sme na seba na ten okamih pozerali urobila niečo, čo som nečakal a doslova ma to v tento slnečno-sivý deň "prefackalo" - USMIALA SA. Jeden jediný obyčajný úsmev, od srdca. Nič viac. Nemohol som sa ubrániť úsmevu.

Vystupoval som hneď na ďalšej zastávke, no z tej osmičky vystúpil iný človek. Žiadne stresy, žiadne zlosti. Jej úsmev mi zostal na perách. Uvedomil som si, čo dokáže jeden úsmev od neznámeho človeka. Zmeniť náladu a úplne zadarmo. V dnešnej dobe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď to pomohlo mne, pomôže aj ostatným. Vyskúšam. Predstavte si, funguje. Nevľúdna zdravotná sestra bola s úsmevom hneď o čosi vľúdnejšou. Pani pri pokladni v obchode s mojím úsmevom nehromžila, že tak dlho hľadám drobné. A mladík na zastávke mi po pripojení úsmevu nielen povedal, koľko je hodín, ale mi aj poprial pekný deň

No neoplatí sa ?!

(P.S: áno, možno si poviete : klišé, otrepaná téma ...ale radšej to skúste a uvidíme )

Martin Komloš

Martin Komloš

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som študent, ktorý zistil, že svoje myšlienky musí dávať do písmenkovej formy a uvažuje, že sa so svojimi myšlienkami podelí aj s ostatnými - a chce vedieť ich názory. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu