Slalom ciest prvej triedy

Autor: Martin Komloš | 30.1.2011 o 18:51 | (upravené 30.1.2011 o 21:47) Karma článku: 3,26 | Prečítané:  584x

Je asi niečo po pol piatej poobede, pomaly sadá tma a naše auto sa len zázrakom vyhýba obrovskému množstvu dier, kráterov a jám na ceste smerom zo Starej Ľubovne. Zámerne už nepoužívam slovo výtlk, pretože pre to, čo sa počas tejto zimy spravilo na cestách je toto označenie priveľmi jemné. Menším dieram sa vyhnúť jednoducho nedá kvôli ich množstvu, tak ich len ignorujeme a sústredíme sa na skutočne nebezpečné "jedince".

Je asi niečo po pol piatej poobede, pomaly sadá tma a naše auto sa len zázrakom vyhýba obrovskému množstvu DIER, KRÁTEROV a JÁM na ceste smerom zo Starej Ľubovne. Zámerne už nepoužívam slovo výtlk, pretože pre to, čo sa počas tejto zimy spravilo na cestách je toto označenie priveľmi jemné. Menším dieram sa vyhnúť jednoducho nedá kvôli ich množstvu, tak ich len ignorujeme a sústredíme sa na skutočne nebezpečné "jedince".

V diaľke sa hromadia svetlá. Na kopci sa vytvára kolóna, na ktorej začiatku sú hasičské a záchranárske majáky. Skupinka vodičov a spolujazdcov neveriaco krúti hlavou nad autom prevráteným na boku a je jasné, že tak skončilo po "kotrmelci". Pri obchádzaní vozidla mi zrak padne na množstvo neuveriteľne hlbokých výtlkov tesne pred miestom nehody. Vodič sa zrejme chcel vyhnúť, ale nebolo kde...

Na ďalšom mieste pri naozajstnom slalome medzi výtlkmi (kde však nebolo už kde uhnúť) nás predbieha auto s košickou ŠPZ. Po pár kilometroch na krajnici to isté auto už na zdviháku. V lepšom prípade defekt ...

Toto je len pár prípadov a určite nie sú jediné. A neverím že to takto vyzerá len na východnom Slovensku. Už len kvôli tomu, že som v niektorom médiu postrehol celoslovenské ankety o najhlbší výtlk. Ja však nerozumiem, čo sa stalo. Cesty prvej triedy, hlavné ťahy a na niektorých miestach úplné oranisko. Ako je možné, že tohto roku máme na niektorých úsekoch takýchto ciest obavy, že budeme musieť hľadať nápravu v poli pri ceste ? Vysúdenie si náhrady je boj o nervy a ešte s nejasným výsledkom.

Príčina nejasná. Solilo sa aj počas minulých zím, áut extra rapídne tohto roku nepribudlo. Možno nejaký človek na teplom miestečku potreboval zopár miliónikov na dobudovanie svojho nového sídla v Bratislave a tak dodávateľ, ktorý vyšiel z nejakého "dôveryhodného" konkurzu dodal posýpaciu hmotu o 3 triedy nižšej kvality- čo je samozrejme iba dohad, sci-fi, hypotéza ničím nepodložená (ale ktovie). A keď vletíte do niečoho takého, nadávate už na všeličo...

Ukáže sa po zime. Jedno je však isté, cestári nestíhajú a to "zalepovanie" dier má krátku účinnosť. A na novú vrstvu asfaltu asi nemáme financie a ani čas. Lebo s takýmto pokračovaním si budeme musieť my Slováci začať šetriť na tanky. O medzinárodnej hanbe tu radšej ani nehovorím...

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?